fredag 15 maj 2009

solhöstvind


Idag har jag varit sjuk sjuk sjuk. Vakna imorse och va genom blöt av febersvett.. Inte kul. Hade spräng huvudvärk, halsont och va snorig. Mådde dessutom väldigt illa och va dålig i magen. Min första tanke va att jag hade drabbats av Svininfluensan men så är inte fallet. Några värktabletter senare så känner jag mig rätt okej.
Idag va det en jobbig dag.. Begravning och tårar. Cermonin va fin men jobbig. Så konstig känsla att någon ligger i en kista samtidigt som det står ett levande kort på. Tänkte höra av mig imorse och säga att jag inte kunde komma pga. feber men tog tag i mig själv och tänkte att jag skulle må dåligare av att inte gå. Jag känner att jag tog ett helt rätt beslut. Ett riktigt avslut när nog viktigt i alla lägen.

Imorn ska jag jobba för första gången på 2 veckor. Och gud va jag längtar! saknar gamlingarna och personalen. Ska bli SÅÅ kul att jobba. Även fast det är lördag och alla ska ut. Tänk ifall man skulle ha ett jobb som man hatar. Förstår inte folk som står ut med att gnälla livet igenom över sitt jobb som är så tråkigt och jävligt.
snart ligger det massa kort på facebook från Paris. Tar tag i alla Rom kort någon annan dag. Orken finns inte just nu. Ligga i soffan och slöa lockar mer.


Inga kommentarer: