söndag 3 januari 2010

året 2009


Januari: Jag firade in det nya året på mitt gamla jobb. En dag som inte va så speciell då men är väldigt speciell och unik idag då en person inte finns i livet längre. I övrigt va januari som januari alltid är, kall.
Februari: Min månad, jag blev 22 år och fira det med att vara ledig från jobbet, bjuda släkten på fika och bara vara lycklig. Fick hem alla mina vänner och vi kalasa för fulla muggar till melodifestivalen som va i Leksand. Fina vänner och en fin månad.
Mars: Lillprinsen fyllde 3 år och jag minns att hans födelsedag va varm och att vårjackan invigdes på födelsedagen. Malte önska sig ketchup och det fick han i mängder. Min älskade moster fyllde 40 och det firades stort med kalas och bål som dracks direkt ur bålskålen precis innan musiken tog slut, underbart! Jag va även på min första sians, vilket va intressant och väldigt häfigt.
April: Resan till Paris och Rom bokades och våren kändes mycket lättare. Och en fin människa lämande jordelivet efter en tids sjukdom, det gör verkligen ont när hjärtat brister.
Maj: Älskade Maj, knoppar skapas på träden och det är vår på riktigt. Och tänk att jag fick möta våren i Paris tillsammans med en kär vän. Att picknicka vid eiffeltornet eller dricka vin vid sacre coeur händer inte dagligen. Underbart också att resan inte tog slut efter Paris, då gick flyget till Rom istället för Stockholm och där dansa vi disco och drack vin som aldrig förr, även några fina soldagar på stranden med fina människor. När vi sedan kom hem efter 10 dagar på resande fot va det tråkiga saker som begravning som stod på tur...
Juni: Johanna, fina lillsis tog studenten. Galet att hon är så stor och nu får stå på egna ben. Vi hade en trevlig bjudning hemma hos oss men kvällen sluta tidigt då jag började jobba ännu tidigare dagen efter. Midsommarhelgen kom och jag hade turen att vara ledig och va är inte bättre än att vara ledig när alla vänner kommer hem? vin, regn och glada miner hör till. Jag och Sofia hade också världens finaste picknick till solnedgången en kväll i Juni, en kväll jag sent kommer glömma.
Juli: Jag åkte iväg på en liten minisemester till Linköping. Där umgicks jag med fin vän + hennes man. Vi gick på kålmorden, fika, shoppa, prata, slappa, skratta, åt god mat och hade det bara helt underbart. Åh va jag älskar att åka iväg. Jag hann även med en tripp till Sthlm och en helnatt på emelies ballkong med många olika samtalsämen, för mycket vin och väldigt många skratt. Dagen efter gick jag på gröna lund med min fina familj. Helt underbart att göra nått tillsammans! I Juli gick jag och mamma på Peter Jöback i dalhalla och vad blir inte bra i dalhalla? Vi trotsa regnet med regnkapar, sallad och vin.
Augusti: Även denna månad blev det en tripp till Sthlm och denna gång va det Coldplay. Jag hade sett fram emot denna konsert sen december så va lite lagom taggad. Åh, denna kväll blev en av årets bästa upplevelser! En upplevelse med stora delar av min familj och med nästan alla nära vänner kunde detta inte bli så mycket bättre. I love Coldplay. I augusti fick jag också börja på ett nytt plan på jobbet så inskolning stod på schemat. På min nya arbetsplats har jag träffat så många fina människor. Vänner för livet.
September: Fira 1 år i Lägenheten! Plockade även min första fulla korg med kantareller, vilken lycka! och vilken skogsmänniska jag blivit. Jag och Johanna Åkte på semester till Grekland och njöt för fulla muggar i en vecka! Längtar tillbaka.. Resan gjorde verkligen min höst.
Oktober: Hösten smyger sig på sakta med säkert.. Jag och två fina vänner åker siljan runt och vi skrattar hela dagen. Jag skaffa mig även en lite liten katt som fick heta Edward. Jag gick på Ladies night med jobbet, kul att göra nått tillsammans utanför arbetsplatsen.
November: New moon premiär, filmen vi alla väntat på sen en lång tid tillbaka! Jag blev faktiskt inte ett dugg besviken på denna film. Jag åkte också till Emelie i Sthlm även denna månad, efter några riktigt tunga veckor på jobbet fick jag nog och behövde lite rehab. Vi rökte vattenpipa, shoppa, såg idol, drack vin, gick på ikea och bara hade det bra.
December: Invigde December med att baka tjockbulla med släkten, en tradition långt tillbaka i tiden, mys! Edward fick en liten kompis här hemma, lilleman! Julen fira vi i bästa huset, nästa hela tjocka släkten. Juldagen blev det att fira lillebror som fyllde 18 den 23:e. Bjöd mina fina på jul/nyårs middag och njöt av deras sällskap. Hela nyår jobba jag men hade turen att få skåla in det nya året med lillasyster, lillebror och sis pojkvän.
´
Fin tid, fint liv. ♥

2 kommentarer:

Fia sa...

Nej men du har ju glömt det viktigaste i januari! Min födelsedag och fest, alla kan supa!! ;D

Anonym sa...

kul att läsa sis :) kram madde