söndag 13 mars 2011

sjuka

mitt i all lycka i fredags åkte jag på
vinterkräksjukan.. Jippi eller inte.
Men kändes bara som det var en tidsfråga
innan den skulle knacka på axeln.
6 av 9 personer i min familj har legat
med skiten plus mostrar och kusiner.
Sååå. Nu är den över.

Igår sov jag hela dagen.
I natt sov jag som en stock i 12 timmar.
Nu har jag duschat och skrubbat badrummet
och skulle nog kunna sova 12 timmar till.
Fy fan va. slut man blir.
Behöver städa hela lägenheten men orkar
för tillfället inte röra mig.
Någon vänlig själ som har vägarna
förbi som vill städa ett magsjukehem?
Nä jag förstod väl det.

1 kommentar:

Anna sa...

Usch va trist me kräksjuka, skönt att den är över:)

Jag jobbar på barnonkologen på Drottning Silvias Barnsjukhus! Så man uppskattar verkligen det man har hemma och tar ingenting för givet!

Kram kram