lördag 25 december 2010

Hjälp.


Jag har länge vetat att jag ska ut ikväll. För att fira att julen är över och att folk har kommit hem. Jag har inte varit ett dugg stressad över denna kväll, allt ordnar sig. Men nu. Nu är jag stressad. Jag har ju inget att ha på mig. Och jag har inte ens börjat kolla efter ngt att ha på mig. Jag ser min klädstång som är proppad nu när jag sitter vid datorn, inget känns lockande. Klänning är fint.. Men känns tråkigt idag. Och kallt, dalarna visar sig inte från sin bästa sida. Byxor är mitt enda alternativ. Men upptill då. Kul att komma med en svart thisa. Och va fan, jag gör inte ens en ansträngning för att hitta nått. Jag vet hur det blir. Jag kommer bli sur på min middagsgäst om några timmar, det är så typsikt mig att all min ångest går ut över andra och inte mig själv.

Jag ska hinna laga mat också. Och dricka mojito.
Sätter på lite musik (nu är det okej att lyssna på nått annat än julmusik) och kanske tar mig ett glas vin.. Då brukar allt kännas bättre. Ett par klackar också, då blir ju till och med mjukisbyxorna fina och roliga.

Jag hade en väldigt fin julafton iaf. Trots att vi inte ska ge julklappar till varandra fick jag superfina saker. Det är alltid kul, jag har väl varit väldigt snäll. :D Och det är så roligt att träffa släkten, det blir ju tyvärr inte så ofta nu för tiden, synd nog. Julmaten smaka väldigt bra trots att jag inte va ett dugg sugen. och julgodiset jag och johanna bakat blev väldigt lyckat. Kanske ska äta dom sista bitarna till lunch? det är ju ändå jul. Eller?

1 kommentar:

Frida sa...

Smart! De har jag inte ens tänkt på att man kan göra =) Det skall provas! Tack för tipset =) kram